سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کامل آزمون تومر

معرفی کامل آزمون تومر و اعتبار آن در دانشگاه های ترکی

آزمون تعیین سطح زبان ترکی عموما از 4 مرحله (خواندن/نوشتن/شنیدن/صحبت کردن) تشکیل می شود  و در نهایت مدرک زبان ترکی به صورت دیپلم یا سرتیفیکیت که انتخاب آن با خود متقاضی می باشد به شرکت کننده اعطا می گردد.

انواع مدارک و آزمون تومر

در کشور ترکیه آموزش زبان ترکی و آزمون زبان ترکی توسط اکثر دانشگاه های دولتی و خصوصی مانند دانشگاه های آتاتورک، استانبول، مالتپه و باهچه شهیر و برخی مراکز غیر دانشگاهی مانند موسسه یونس امره برگزار می گردد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم واژه تومر مخصوص آزمونی است که در مرکز آموزش زبان ترکی دانشگاه هایی مانند قاضی و  آنکارا برگزار می شود که مرکز آموزش زبان ترکی  آنکارا در شهرهای آنتالیا، بورسا، ازمیر و استانبول (کادی کوی/تکسیم) نیز شعبه دارد و از معتبرترین مراکز برگزار کننده آزمون زبان ترکی می باشد. اما امروزه متقاضیانی ایرانی در کل به تمامی آزمون های زبان ترکی واژه تومر را اختصاص می دهند.

نمره آزمون تومر به چه معناست؟

یادگیری زبان ترکی در سه مرحله که هرکدام از مراحل از دو بخش تشکیل می شود انجام می پذیرد. این مراحل شامل مقدماتی (A1.A2) متوسطه (B1.B2) و پیشرفته (C1.C2) فرد شرکت کننده در آزمون می تواند از قبل درجه ی مورد نظر خود را مشخص کند که معمولا افراد برای درجه C1 ثبت نام می کنند و تعداد کمی هم برای درجه B2. باید توجه داشته باشیم که به شرکت کنندگان در درجات پایین تر از C1 مدرک دیپلم اعطا نمی گردد و به این اشخاص فقط مدرک سرتیفیکیت تعلق میگیرد.

سایر خدمات متروپل

   تحصیل در ترکیه   اقامت ترکیه از طریق تحصیل آزمون یوس  بورسیه تحصیلی در ترکیه