سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه های تحصیل در ترکیه

دانشگاه‌ها در ترکیه به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود. هزینه‌ها در دانشگاه‌های دولتی نسبت به دانشگاه‌های خصوصی کمتر است. دانشگاه‌های ترکیه سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهند. هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه متغیر می‌باشد اما باید توجه کنید که شهریه با توجه به رشته، شهر و مقطع متفاوت است. که در جدول زیر به طور کامل تمام هزنیه ها را برایتان آورده‌ایم :


بررسی ریز هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه
 این هزینه‌ها شامل خوراک، پوشاک، مسکن، حمل و نقل، ارتباط با اعضای خانواده و دوستان از طریق اینترنت یا تلفن و مخارج جانبی مربوط به تحصیل می‌شود. هزینه‌های اداری در ترکیه به طور میانگین 422 تا 632 لیر است. هزینه خانه در ترکیه کاملا بستگی به مکان و سبک زندگی شما دارد.
هزینه پوشاک در ترکیه ارزان است؛  با 3000  لیر می‌توانید برای خانه خود لوازم دست دوم بخرید. بهتر است اگر دانشجو هستید یا درآمد کمی دارید وسایل نو تهیه نکنید؛ چون ممکن است در حدود 9000 لیر برای شما هزینه داشته باشد.
داشتن بیمه درمانی در ترکیه راه حل خوبی برای کم کردن هزینه‌ها است. بدون بیمه ممکن است هزینه یک درمان سر پایی ساده در حدود 200 هزار تومان تمام شود.
برای یک دانشجو بهتر است که برای صرف غذا به سلف دانشگاه مراجعه کند؛ چون مراجعه مداوم به رستوران مقرون به صرفه نیست و هزینه تحصیل در این کشور برای او گران تمام می‌شود.
در ترکیه قیمت آب نسبت به سایر انرژی‌ها بسیار کم است اما در مصرف سایر انرژی‌ها باید دقت کنید؛ چون هزینه آن هر شش ماه یک بار افزایش می‌یابد.

تحصیل در ترکیه

آزمون یوس

اس ای تی

آزمون تومر

پزشکی در ترکیه

دندانپزشکی در ترکیه

بورسیه تحصیلی در ترکیه

داروسازی در ترکیه

آموزش زبان ترکی استامبولی